DIY – Bloemenarmband

7 Sep

Afgelopen weekend ben ik met mijn zusje naar het knutselwinkeltje in het dorp geweest. Heerlijk! Daar vind je altijd de leukste dingen en zoveel inspiratie. Ik kwam dus ook thuis met een zak vol spullen en ben deze week flink aan de slag geweest. Het eerste resultaat is deze schattige bloemenarmband. Super simpel, en compleet aan je eigen smaak aan te passen. Je kunt er namelijk alle kleuren voor gebruiken!

Zelf heb ik gekozen voor zwart touw, paarse stof voor de bloemen en een gouden sluiting. Perfecte kleuren voor de aankomende winter! Maar je kunt natuurlijk ook compleet andere kleuren kiezen. Bij onze winkel hadden ze erg veel keus (behalve in slotjes, goud of zilver).

Wat heb je nodig?

  • Een schaar
  • Een lapje stof
  • Een stuk touw
  • Naaigaren (liefst in de kleur van het touw)
  • Een naald
  • Een slotje
  • Lijm (bijna elke soort doorzichtige lijm is goed, dus geen witte lijm!)

Wat moet je doen?

Begin met het vastmaken van het stuk touw aan je slotje. Dit doe je aan één kant! Doe een klein beetje lijm in het bolletje en druk daar het touw stevig in. Laat even drogen.

Dat ziet er dus zo uit…

Vervolgens leg je een knoop in je naaigaren en zet je het garen vast in het touw met een aantal steken. Doe het wel voorzichtig zodat het slotje niet loslaat!

Knip nu een heleboel rondjes uit je stof. Dit hoeft echt niet zo heel erg netjes. Sommige van mijn rondjes leken meer op vierkanten ;). Daar zie je uiteindelijk toch niet zoveel van.

Vouw het rondje één keer dubbel.

En vervolgens nog een keer.

Haal nu de naald en draad door het puntje. Trek het aan en doe een paar steekjes door het touw heen. Zit het goed vast? Dan kan je verder gaan met het volgende stukje stof.

Uiteindelijk ziet het er dan ongeveer zo uit. Zet het weer goed vast met een aantal steken door het touw heen. Nu kun je het overige naaigaren afknippen.

Knip dan het touw op de juiste lengte. Vervolgens lijm je het touw aan de andere kant van het slotje vast. Je armband is klaar! Laat het nog wel even goed drogen voordat je de armband gaat dragen.

Met welke kleuren gaan jullie deze armband maken?

Advertenties

Eén reactie to “DIY – Bloemenarmband”

  1. hetty smit september 9, 2012 bij 7:31 am #

    echt super leuk!

%d bloggers liken dit: